نقد و بررسی هواوی P9 در دیجی‌کالا مگ

۱ آبان ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه

تلفن هوشمندی  ظریف با دو دوربین در پشت، کیفیت ساختی خوب و نرم‌افزاری که زیباست اما گه‌گاه توی ذوق‌مان می‌زند. این‌ها مهم‌ترین ویژگی‌هایی هستند که می‌شود درباره‌ی هواوی P9 گفت. فروردین ۹۵ شرکت چینی هواوی در شهر لندن از جدیدترین پرچم‌دارش در بازار تلفن‌های هوشمند رونمایی کرد. هواوی P9 یک صفت بارز و هیجان‌انگیز دارد؛ دوربین‌های دوتایی این دستگاه با همکاری شرکت لایکا ساخته شده‌اند. تا پیش‌ازاین با گوشی‌هایی با دو دوربین در پشت ملاقات کرده بودیم؛ اما هواوی P9 اولین تلفن هوشمندی است که یکی از دو دوربین اصلی‌اش، سیاه‌وسفید عکاسی می‌کند. اگر می‌خواهید دیدی کامل نسبت به هواوی P9 به‌دست بیاورید در ادامه با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

    ‌

دو چشم؛ یکی سیاه‌وسفید و دیگری رنگی

بررسی‌مان را با هیجان‌انگیزترین ویژگی هواوی P9 شروع می‌کنیم. P9 در بخش پشتی دستگاه، دو دوربین دارد. همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید، برند لایکا در کنار دوربین‌ها نقش بسته است.

هواوی P9

لایکا یکی از محترم‌ترین نام‌ها در صنعت عکاسی است. اما همکاری این شرکت معتبر با هواوی در ساخت دوربین‌های P9 تا چه حد بوده؟ گویا لایکا سخت‌افزاری برای هواوی نساخته، بلکه در فرایند طراحی و تولید دوربین‌های این گوشی نظارت داشته و استانداردهای به‌کاررفته را تایید کرده است. هر دو دوربین پشتی این تلفن هوشمند، ۱۲ مگاپیکسلی هستند و نسبت کانونی‌ لنزشان f.2/2 است. تفاوت اصلی این دو دوربین این است که یکی‌شان رنگی و دیگری تک‌رنگ  عکاسی می‌کند. P9 قادر است با ترکیب تصاویر ثبت‌شده از دو دوربین، تصاویری با کنتراست رنگ بالا و جزییات زیاد را خلق کند.

هواوی پی ۹

برای دیدن عکس با کیفیت اصلی، روی تصویر بالا کلیک کنید.

دوربین تک‌رنگ این گوشی هم به‌تنهایی عکس‌های خیره‌کننده‌ای می‌گیرد. اگر طرفدار ثبت عکس‌های سیاه‌وسفید هستید، هواوی P9 انتخاب مناسبی برای‌تان خواهد بود. عکس سیاه‌وسفیدی که مستقیما توسط یک سنسور تک‌رنگ گرفته شده، در مقایسه با عکسی که با یک سنسور رنگی، ثبت و سپس به سیاه‌وسفید برگردانده شده، از کیفیت بالاتری برخوردار است. این موضوع برای عکاسان حرفه‌ای موبایل از اهمیت زیادی برخوردار است و احتمالا دوربین P9 (دست‌کم در زمینه‌ی عکاسی‌ سیاه‌وسفید) آن‌ها را راضی می‌کند.

شرکت ال‌جی هم در تلفن هوشمند G5 از دو دوربین در بخش پشتی استفاده کرده است. اما رویکرد دو دوربینی این شرکت به‌کل با روش هواوی فرق دارد. در LG G5 یک دوربین ۸ مگاپیکسلی واید در کنار دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی قرار گرفته است. امکان ثبت تصاویر واید به‌وسیله‌ی دوربین دوم از بارزترین ویژگی‌های دوربین G5 است.

اما برمی‌گردیم به دوربین هوای P9. در حالت تک‌رنگ (monochrome)، دوربین P9 تصاویر خوبی می‌گیرد: عمق رنگ مشکی در تصاویر گرفته‌شده کاملا رضایت‌بخش ‌است و در سرتاسر تصویر شاهد کنتراست مناسبی هستیم. پس از عکاسی در حالت تک‌رنگ، نیازی به ویرایش خاصی روی تصویر ندارید. در حالت رنگی هم، P9 سربلند بیرون می‌آید. عکس‌ها زنده و تصاویر طبیعی به‌نظر می‌رسند.

دوربین p9

برای دیدن عکس با کیفیت اصلی، روی تصویر بالا کلیک کنید.

حالت HDR‌ در این دستگاه به‌خوبی کار می‌کند. به‌طور مثال اگر صحنه‌ای داشته باشید که نور زیاد و تاریکی شدیدی بر آن حاکم باشد، قابلیت HDR به کمک‌تان می‌آید و خروجی قابل‌قبولی را به شما می‌دهد.

استفاده از دو لنز، یک مزیت دیگر را هم نصیب شما می‌کند: دو دوربین پشتی P9 به کمک هم قادرند عمق میدان تصویر را تغییر بدهند. درست مثل کاری که دوربین‌های DSLR با تغییر دیافراگم انجام می‌دهند. البته نتیجه‌‌ی این کار در P9 همیشه مطلوب نیست. در بعضی تصاویر ثبت‌شده، نوعی تاری غیرطبیعی دیده می‌شود.

camera

برای دیدن عکس با کیفیت اصلی، روی تصویر بالا کلیک کنید.

دوربین اصلی P9 قادر است در حالت ۳۰ فریم بر ثانیه با رزولوشن Full HD‌ فیلم‌برداری کند. دوربین جلویی (یا همان سلفی) این تلفن هوشمند، ۸ مگاپیکسلی است. کیفیت تصاویر و ویدیوهای گرفته شده با دوربین جلو، به‌خصوص در محیط‌های داخلی، مناسب است.

‌‌‌     ‌‌‌

ظریف و خوش‌دست

هواوی P9 طراحی ظریفی دارد. اگر از منتقدان گوشی‌های بزرگ هستید، این دستگاه را حتما می‌پسندید. باوجود نمایشگر ۵٫۲ اینچی و بدنه‌ی فلزی، P9 سبک است و به‌خوبی در دست‌تان جای می‌گیرد. P9 از نظر وزن با ۱۴۴ گرم، از سبک‌ترین تلفن‌های هوشمند هم‌قدو‌قواره‌اش است. ضخامت این گوشی هم ۷ میلی‌متر است و از این لحاظ از هر سه گوشی گلکسی S7، ال‌جی G5‌ و آیفون ۶s ظریف‌تر است. P9 مثل اکثر تلفن‌های هوشمند هواوی به شیار microSD‌ مجهز است. استفاده از درگاه USB Type-C هم در نوع خود جالب است.

USB Type-C

پیش از این، گوشی‌های مثل LG G5 ،HTC 10 و نکسوس ۶P هم به همین درگاه مجهز شده بودند. USB Type C مزایای زیادی دارد؛ مهم‌ترینش این است دیگر لازم نیست برای وصل کردن کابل USB‌ نگران جهت اتصال باشید؛ کابل از هر دو طرف به درگاه متصل می‌شود.

fingerprint

هواوی مثل اکثر گوشی‌های رده‌بالای دو سال اخیرش، حسگر اثر انگشت را در پشت دستگاه قرار داده. این حسگر بدون کوچک‌ترین مشکلی از عهده‌ی وظیفه‌ی اصلی‌اش یعنی بازکردن قفل دستگاه، برمی‌آید.

‌‌‌‌       ‌

سخت‌افزاری خوب؛ نرم‌افزاری روان اما خسته!

هواوی در P9 یک پردازشگر ۸ هسته‌ای (روی تراشه‌ی های‌سیلیکون ۹۵۵)، ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی تعبیه کرده است. البته مدلی هم با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه قرار است به بازار راه پیدا کند. تقریبا بازی یا اپلیکیشن اندرویدی‌ای نیست که این سخت‌افزار از عهده‌ی اجرایش برنیاید. نتایج بنچ‌مارک‌های مختلف هم از عملکرد سخت‌افزاری خوب این تلفن هوشمند خبر می‌دهند. در ضمن در هواوی P9 از یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده شده که می‌تواند حدود یک روز در کاربری معمولی شارژ دستگاه‌تان را تامین کند.

سخت افزار p9

اما در بخش نرم‌افزاری، نوعی سردرگمی وجود دارد. هواوی P9 با اندروید ۶ مارشملو به بازار عرضه می‌شود. مثل همیشه هواوی از رابط کاربری Emotion UI روی اندروید استفاده کرده. به‌لطف سخت‌افزار مناسب، عملکرد نرم‌افزاری هم روان است. در نگاه اول همه‌چیز زیبا، رنگارنگ و دلنشین به‌نظر می‌رسد. هواوی با رابط کاربری اختصاصی‌اش، تغییرات زیادی در اندروید گوگل به‌وجود آورده؛ برای مثال دیگر از لیست اپلیکیشن‌ها، به سبکی که در اندروید خالص شاهدش هستیم، خبری نیست. در واقع، آیکون‌های اپلیکیشن‌ها در صفحه‌های خانگی پراکنده شده‌اند. هواوی، علاوه بر اپلیکیشن‌های متداول گوشی‌های اندرویدی، چندین اپ دیگر هم به نرم‌افزار دستگاه اضافه کرده است. برخی از آن‌ها مثل مدیریت ایمیل یا تقویم، ممکن است کاربر عادی را کمی سردرگم کند.

screenshot

با این‌حال، اعتراف می‌کنیم که بحث در مورد رابط کاربری کمی سلیقه‌ای است. عجیب نیست که بسیاری از کاربران نقطه‌ی قوت تلفن‌های هوشمند هواوی را در رابط کاربری آن‌ها می‌دانند. اگر رابط کاربری Emotion UI خوش‌تان می‌آید که هیچ؛ اگر ظاهر ساده‌تری از رابط کاربری گوشی انتظار دارید، می‌توانید خیلی راحت نسبت به نصب یک لانچر محبوب مثل Google Now Launcher یا Nova Launcher اقدام کنید. البته در مورد گوشی‌های هواوی مشکل بروزرسانی اندروید هم وجود دارد. نسخه‌ی جدید اندروید برای محصولات این شرکت، در مقایسه با محصولات سامسونگ و ال‌جی، دیرتر ارایه می‌شود.

‌‌‌‌     ‌

نمایشگری درخشان

به‌سختی می‌توان به نمایشگرهای گوشی‌های هواوی ایراد گرفت؛ مگر این‌که انتظارات شما خیلی زیاد باشد! P9 نمایشگری ۵٫۲ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل دارد. این رزولوشن، تراکم پیکسلی ۴۲۳ppi را به همراه دارد. اعتقاد ما این است که این میزان تراکم پیکسلی کفایت می‌کند و بیشتر از آن، چندان به کارتان نمی‌آید. لازم به ذکر است که ال‌جی G5‌ و گلکسی S7 در مقایسه با نمایشگر P9، تراکم پیکسلی بیشتری دارند؛ اما  تراکم پیکسلی آیفون ۶s از گوشی مدنظر ما کمتر است.

p9

از نظر روشنایی و کیفیت رنگ‌ها، صفحه نمایش P9 کیفیت خوبی دارد. این نمایشگر حتی در زیر نور خورشید و در محیط‌های بیرونی هم ناامیدتان نمی‌کند.

‌‌‌       ‌

حرف آخر

هواوی P9، تلفن هوشمندی جمع‌وجور و دوست‌داشتنی است. مهم‌ترین ویژگی این گوشی، وجود دو دوربین در بخش پشتی‌اش است. این دوربین‌ها، به‌خصوص وقتی به‌صورت تک‌رنگ (سیاه‌وسفید) عکاسی می‌کنید، تصاویر خوبی را برای‌‎تان ثبت می‌کنند. در حالت کلی تجربه‌ی عکاسی با دوربین‌های این گوشی کاملا رضایت‌بخش است. سخت‌افزار قدرتمند و بدنه‌ی ظریف دو ویژگی مثبت دیگر هستند که به ارزش خرید این دستگاه اضافه می‌کنند. اما ما مهم‌ترین نقطه‌ی ضعف P9‌ را در رابط کاربری آن می‌دانیم. البته این موضوع هم تا حدی به سلیقه و تجربه‌های قبلی کاربر بستگی دارد. اگر یک تلفن هوشمند ظریف اندرویدی می‌خواهید که دوربینش خوب باشد و عکس‌های سیا‌ه‌وسفید خوبی بگیرد، هواوی P9 باید یکی از اولین انتخاب‌های شما باشد.

Pros

  • نوآوری در بخش دوربین و ثبت تصاویر باکیفیت
  • ظرافت بدنه‌ی دستگاه و کیفیت ساخت خوب
  • نمایشگر درخشان

Cons

  • رابط کاربری شلوغ و سنگین Emotion UI

      ‌‌      ‌‌       ‌     p9 در دیجیکالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۷ دیدگاه
  1. Avatar mohammad dabiri

    سلام
    لطفا نقد و بررسی تصویری P9 Plus رو بگذارید همش میزنی میبینی اپله بسه اپل اههههه اگر نقد و بررسی تصویری P9 Plus رو بذارین ممنون میشم…

  2. Avatar Mohammd

    سلام p9الان تو بازار هست یا ن

  3. Avatar محمد

    دوستان ببخشید که این سوال رو اینجا میپرسم من میخوام چند روز دیگه یه گوشی بخرم بعد از تحقیقات زیادی که کردم به نتیجه رسیدم که گوشی sony xperia z5 premium رو بخرم ایا انتخاب خوبیه چون یه گوشی میخوام که هم دوربین خوبی داشته باشه و هم برای بازی مناسب باشه ممنون میشم اگه جواب بدید

  4. Avatar Alireza EDGE

    به نظر من هوآوی کلا مفت نمی ارزه من خودم ۴x داشتم که واقعا از خریدش پشیمون شدم چون آدم بهش احساس خجالت دست می داد اصن الان هم گوشیم s6 edge هست که واقعا عالیه سامسونگ از s5 به بعد کلا متحول شد و دیگه اصلا هنگ و کمبود سرعت و مشکلات قبلی توش نیس این یه حقیقته

    1. Avatar سعید

      دوست عزیز خب معلوم یک گوشی میان رده هوآوی رو داشتی بعد رفتی یکی از بهترین گوشی های سامسونگ رو خریدی بعد اومدی داری در مورد کل شرکت هوآوی نظر میدی
      بعدشم در رابطه با اون حرفا که گفتی خجالت می کشم من اصلا چیزی به شما نمی گم قضاوت باشه با بقیه کاربران.

      1. Avatar علی

        سلام دوست خوبم
        در رابطه با اینکه گفتین خجالت….این حرف خوبی نیست وکلا صحیح نیست که این حرفو به زبون بیارین.من تمام سری های گوشی سامسونگ را خریدم استفاده کردم وکلی هم ضرر کردم از لحاظ مالی.آخریش S7 Edge بود که شماره سریال و بیس باندش هزینه ای سنگین رو دیتم گذاشت.که دیگه قسم خوردم از سامسونگ استفاده نکنم
        الان هم با وجود اینکه من از ال جی متنفر بودم و میگفتم فقط سامسونگ، ال جی V10 رو گرفتم که از همه نظر عالیه تبلیغ نمیکنم، ولی منظورم اینه که بقول آقا بابک از یک برندی استفاده نکردیم نظر علکی ندیم.ممنون

    2. Avatar pouya

      خودت داری میگی از s5 به بعد .. اونوقت یه گوشی میان رده ضعیف هواوی رو با یه پرچم دار سامسونگ مقایسه میکنی؟؟؟حالت خوبه؟؟؟ پی ۹ پلاس و میت ۸ و آنر ۸ و وی ۸ و … بهترین گوشی های هواوی هستن که میت ۸ و پی ۹ پلاس s6 edge رو شکست دادن

  5. Avatar بابک

    سلام به همه ، نظراتتون مهترم ولی باید بگم از پایه حرفاتون غلطه
    بچه ها پرچم دار معنی دیگه ای داره که شما فقط تو سخت افزار یا جنس بدنه میبینید !!!
    پرچمدار هر شرکت قرار نیست با پرچمدارای شرکت دیگه برابر باشه
    الان به نظر شما مانور s7 رو چیه ؟ چه چیز ی داره که شده پرچمدار ؟
    اپل چطور ؟
    سونی یا الجی چطور ؟
    بچه ها لطفا تا با یک گوشی درست و حسابی یک شرکت کار نکردید الکی نظر ندین .

  6. Avatar سعید

    به نظر بنده صحبت های آقا آرمین و حمید کاملا بجاست و کیفیت پایین گوشی های چینی در نکاه اول مشخص نیست و گذشت زمان و استفاده از اون این موضوع را مشخص میکنه و در ضمن گانفیگ و توانایی این گوشی بسیار پایین تر از تمام پرچمداران حال حاضر است. در ضمن وقتی یک گوشی اسمش پرچمداره باید اولا در حد پرچمدار باشه وگرنه با گوشی ضعیفتر از این هم شاید بشه بسیاری از بازی ها و اپ را اجرا کرد ولی مهم روانی و کیفیت اجراست. این را هم نباید فراموش کرد که ملاک امروز نیست, بلکه حداقل دو تا سه سال باید یک پرچمدار بتونه به راحتی از عهده تمام اپ ها و گیم ها بربیاد و نه اینکه بعد از گذشت یکسال و اندی به خاطر ضعف در قدرت سخت افزاری در برابر گیم های جدیدتر و اپ های سنگین تر , کم بیاره و لگ بزنه. به تست Antutu مراجعه کنید در قسمت گرافیک چند نمونه تست هست که نماد یک بازی گرافیک بالاست. در این تست ها به نرخ فریم این گوشی نگاه کنید, اصلا میبینید از افتضاح هم رد کرده. الان دیگه تمام پرچم دار ها با پردازنده های جدید راحت این تست ها رد میکنند که باعث میشه توسعه دهنده ها بر اساس این قدرت, بازی ها را طراحی کنند و گوشی که ضعیفه (مثل P9) در اجرا به مشکل شدید مواجه بشه و در واقع اصلا نتونه از عهده اجرا بربیاد. قدرت گرافیک این گوشی یک سوم قدرت پرچم دار های جدید سامسونگ و سونی و ال جی و htc هست.

    1. Avatar احد

      بردار من مگه چه بازی های برای اندرویدمیاد ؟

      والا من که چندین ساله با اندرویداشنا شدم ..سنگین ترین بازی هاش عبارت بودند از اسفالت ۸ …ریل ریسینگ ۳ ..فیفا ۲۰۱۶ و ۲۰۱۴ …موست وانتد و بدون محدودیت (از سری need for speed ) دراگون هانتر و مدرن کمبات و یکی دو. تا دیگه که من همشون رو به غیر از فیفا ۲۰۱۶ تو گو.شی خودم (انر ۴ ایکس )که میان رده است .اجرا کردم و همون طور اون برنامه هایی که گفتی و هیچگونه کندی عملکردی در این یه سال که گوشی رو دارم نشون نداده..بماند که خیلی از دوستام که سامسونگ دارند از هنگ کردن گوشی هاشون گله مند هستند …
      اینا حرفهای شما مصداق بارز بهانه اوردن و کوبیدن بی مورد برند هواوی هست…من خودم شخصا از سامسونگ بی کیفیت تر ندیدم ..همیشه هواوی و ال جی و اچتی سیرو بر سامسونگ ترجیح میدم و مابین اینها چون هواوی قیمت واقعی رو ارائه می کنه هواوی رو انتخاب کردم ..همون کیفیت ولی قیمت پایین تر

      یه مورد دیگه هم الان کمتر کسی پیدا میشه که یه گوشی رو مثلا ۵ سال نگه داره مگه میشه نگه داشت بااین سیل گوشی ها که به بازارمیاد ..من همیشه میان رده می خرم ..گوشی قبیلم انر ۴ سی بود ..که ازاونم بسیار راضی بودم ..و بازی هم زیاد مشغولم می کنه ..ولی هیچوقت این گوشی های میان رده هواوی ناامیدم نکردند و سنگین ترینب ازی های اندروید رو با کمترین هزینه استفاده کردم و لذت بردم …الان هم می دونم اگه اسفالت ۹ هم بیاد ..انر ۴ ایکس توانایی اجراش رو داره و نیازی نیست برم یه پرچم دار بخرم برای انجام بازی

      دیجی مگ تایید کن

  7. Avatar حمید

    پردازنده این گوشی که kirin 955 است بسیار ضعیفتر از پرچم داران جدید دیگر گوشی ها مانند سامسونگ و سونی و ال جی می باشد. این پردازنده در تست ها انجام شده مثل تست Antutu حتی نتوانسته از مرز ۱۰۰ هزار عبور کند در حالیکه تمام پرچم داران جدید در صدد شکستن ۱۵۰ هزار و بیشتر هستند.

    1. Avatar احد

      خب که چی ؟
      مگه می خوای با گوشی اتم کشف کنی ؟
      اون امتیاز صرفا یک عدده و عملکرد مهمه ..به نظر من سخت افزار این گوشی توان اجرای تمام بازی ها و برنامه های اندروید رو خواهد داشت …
      انر ۴x پردازنده اسنپدراگون ۴۱۰ داره با ادرنو ۳۰۶ که بازی های سنگینی مثل اسفالت ۸ و need for speed و فیفا و ….
      رو به راحتی اجرا می کنه .
      الان چه نیازی هست به پردازنده قدرتمند تر ؟

      اینا همش کوبیدن غیر منطقی یک برند هست
      منطقی باشد و ایراد بگیرید

    2. Avatar aidin

      واقعا یه گوشیه عالی در ضمن +P9 امکان فورس تاچ یا همون لمس فشاری داره نمیدوم چرا جایی از این امکان چیزی گفته نشده

  8. Avatar آرمین

    بدنه گوشی های هواوی و بسیاری از برنده های چینی متاسفانه پلاستیک با روکش فلز است که این موضوع باعث میشود به مرور روکش فلزی با تماس دست و رطوبت و سایش و تغییرات حرارتی از بین رفته و طاهر فرسوده و کهنه ای پیدا کند…..

    1. Avatar احد

      با کدوم مدرک و دلیل این حرف رو میزنید ؟
      پس چرا در هیچ کجای دنیا در بررسی ها همچین چیزی گفته نشده ؟
      چرا کارشناسان دیجی کالا بهش اشاره نمی کنند ؟
      والا من انر ۴x استفاده می کنم ..و گوشی که دارم جنسش پلاستیکه ولی به وضوع کیفیتش از اس ۵ ..پرچمدار قدیمی سامسونگ بهتره و همچنین در کل از میان رده های دیگر برندها از هر لحاظ سرتره ..تازگی انر ۵x اومده که دیگه ارزش خرید گوشی های زیر یک ملیون سامسونگ رو از بین برده ..لطفا عقلتون به چشمتون نباشه ..

      اخه این کینه و نفرت نسبت به هواوی چه سودی براتون داره ؟
      هواوی در عرض چند سال تونست خودش رو بین برندهای مطرح که از خیلی وقت پیش شروع کردند کارشون رو مطرح کنهو من اطمینان دارم چند ساله دیگه به راحتی حداقل سامسونگ و اچ تی سی و ال جی رو در دنیای گوشی به زیر خواهد کشید
      دیجی مگ حتما تایید کن نظرم رو

      1. Avatar سعید

        اون آمارهای فروش بیشتر از نود درصدش برای چینه که انحصار را دادند دست برندهای خودشون. در خارج چین جز چندتا کشور جهان سومی, جایی دیگه این برندها حرفی ندارند برای گفتن. تنها هواوی با کمک گوکل بود که فقط تونست P6 را کمی در خارج چین بفروشه. که الان دیگه گوگل این امتیاز را هم ازش گرفته. مثلا هواوی سال گذشته ۱۱۰ میلیون گوشی فروخت که بالغ بر ۱۰۰ میلیون آن را در چین و با انحصاری که براش ایجاد شده بود فروخت و تنها ۱۰ میلیون گوشی در بقیه نقاط جهان فروخت که این رقم در برابر تمام برندهای دیگه ناچیز و بسیار ضعیف محسوب میشه. پس این همه که گفته میشه فروش بالا, بحث تبلیغاته و گرنه اصلا برنده های چینی هیچ جایگاه ویژه ای که ندارند هیچ, بلکه بسیار ضعیف و بی فروغ هستند.

      2. Avatar احمدرضا

        دوست عزیز با علم و منطق و مدرک حرف بزن خیلی از دنیا عقبی ظاهرا.بنظرم در حال حاضر کسایی که برند هواوی رو قبول ندارن نشان از بیسوادی علمی و تعصب شدیدشون رو میده چرا شما چیزی از نوت ۷ سامسونگ که گوشیاش توی شارژ منفجر میشا نمیگی یا از گلکسی اس ۷ سامسونگ که اگه روش گلس نباشه به راحتی خش میوفته یا از اپل ۶. که تماما به راحتی خم میشدن و صفحه نمایششون از جلو لبه هاش باز میشد در اثر خم؟ یا از الجی جی ۴. که سری اولش ۷۰ درصدش با مشکل سوختن برد مواجه بود؟ مگه اینا برند های برتر نیستن پس چرا از این مشکلات چیزی نمیگین

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه