نقد و بررسی اپلیکیشن Memrise؛ دانشگاهی در جیب شما

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
اپلیکیشن ممرایز

گوشی‎های هوشمند نقش مهمی را در زندگی ما بازی می‌کنند و کمتر اوقاتی است که همراه‌مان نباشند. اپلیکیشن‌های متعددی وجود دارند که در زمینه‌های مختلف به بخشی جدانشدنی از زندگی ما تبدیل شده‌اند. از اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها گرفته تا اپلیکیشن‌های ویرایش عکس و آموزش. یکی از سرویس‌های آنلاین آموزشی، «ممرایز» (Memrise) است. این سرویس که به‌صورت عمده برای آموزش زبان استفاده می‌شود، بیش از ۱۰۰ زبان را پشتیبانی می‌کند. البته در کنار آموزش زبان، آموزش موضوعات مختلفی مانند هنر، تاریخ، جغرافیا، ریاضی، علوم، تقویت حافظه و غیره نیز در آن وجود دارد. در ادامه با جزییات بیشتری به این اپلیکیشن محبوب خواهیم پرداخت. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

آموزش‌های موجود در این سرویس توسط کاربران توسعه پیدا می‎کند. پس اگر شما هم به حوزه‌ای علاقه دارید می‌توانید به گسترش این آموزش‌ها کمک کنید. بعد از نصب برنامه و ایجاد حساب کاربری (حساب کاربری گوگل، فیسبوک یا ایمیل) به دو بخش دسترسی دارید: زبان‌ها و سایر موضوعات.

آموزش زبان

در بخش آموزش زبان بعد از انتخاب زبان موردنظر، باید دوره‌های مختلفی را پشت سر بگذارید. اگر با آموزش‎های مبتنی بر فلش‌کارت آشنا باشید، سیستم آموزشی آن برای‌تان جدید نخواهد بود. با پشت سرگذاشتن دوره‎ها، امتیازهایی را کسب می‌کنید که می‌توانید آن‌ها را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید.

زبان انگلیسیآموزش زبان انگلیسی بخش بزرگی از محتوای آموزشی این اپلیکیشن را تشکیل می‌دهد. در بخش زبان انگلیسی دوره‌های متنوعی مانند گرامر، لغات، اصطلاحات وجود دارد.

انگلیسی

در بخش سایر زبان‌ها نیز می‌توانید دوره‌ی مقدماتی را شروع کرده یا دوره‌های دیگری را انتخاب کنید. هر مرحله‌ی آموزشی شامل فعالیت‌های مختلفی مانند ایجاد جملات با کلمات و انتخاب معنی صحیح کلمات از میان گزینه‌ها می‌شود. اگر پاسخ صحیح را انتخاب کنید به شما امتیازی داده می‌شود و اگر پاسخ نادرست باشد، چندین بار تکرار می‌شود تا درنهایت پاسخ صحیح را به آن بدهید.

آموزش زبان

البته فراموش نکنید که شیوه‌های آموزشی ممرایز مانند اپلیکیشن آموزش زبان «دولینگو» (Duolingo) نیست. با اینکه هر دو برنامه وجه اشتراک بسیار زیادی با یکدیگر دارند و هر دو از تصاویر، صوت و غیره برای آموزش استفاده می‌کنند، ولی تمرکز دولینگو بیشتر بر روی عبارات و تمرکز ممرایز بر روی لغات است. پس اگر می‌خواهید دامنه‌ی لغات خود را افزایش دهید، ممرایز، و اگر می‌خواهید نحوه‌ی استفاده از عبارات را فرا بگیرید دولینگو را امتحان کنید.

در ممرایز ترتیب مواردی که به شما آموزش داده می‌شود ممکن است کمی برایتان سخت باشد. برای مثال اگر بخواهید زبان ایتالیایی را فرا بگیرید، یکی از اولین کلماتی که به شما آموزش داده می‌شود معادل ایتالیایی I Would Like است که شاید در ابتدای کار کمی سخت باشد. یکی از نقاط قوت دولینگو نسبت به ممرایز ترتیب مناسب‌تر در ارایه‌ی مفاهیم و لغات زبان و همچنین دسته‌بندی آموزش‌ها مانند رنگ‌ها، ورزش‌ها، غذاها و غیره است که به یادگیری کمک بیشتری می‌کند.

یکی دیگر از تفاوت‌های این دو برنامه‌ی آموزشی این است که در دولینگو بدون پشت سرگذاشتن یک مرحله نمی‌توانید به مرحله‌ی بعد بروید؛ ولی در ممرایز می‌توانید هر دوره‌ای که می‌خواهید را انتخاب کنید.

یکی از ویژگی‌های خوب اپلیکیشن ممرایز این است که به‌صورت موازی می‌توانید دوره‌های آموزشی متفاوتی را تجربه کنید. در کنار آموزش زبان، پرچم و تاریخ کشورها را بیاموزید، مفاهیم پایه‌ی فیزیک، ریاضی و ستاره‌شناسی را به خاطر بسپارید یا حتی اطلاعات جامعی از تاریخ هنر مدرن را مرور کنید.

دوره های زبان

در تمامی بخش‌ها (هم آموزش زبان و هم سایر موضوعات) با انتخاب زبان فارسی می‌توانید به درس‌هایی که براساس زبان فارسی آموزش داده شده‌اند نیز دسترسی داشته باشید. البته تعداد دوره‌های ارایه‌شده به زبان فارسی بسیار محدودتر از زبان انگلیسی هستند.

اپلیکیشن زبان

اگر می‌خواهید اطلاعات عمومی خود را در جنبه‌های مختلف افزایش دهید، زبان انگلیسی یا زبان دیگری را یاد بگیرید، می‌توانید اپلیکیشن ممرایز را امتحان کنید. این اپ برای اندروید و iOS و ویندوز در دسترس است. همچنین می‌توانید از نسخه‌ی تحت وب آن نیز استفاده کنید.

Pros

  • آموزش بیش از ۱۰۰ زبان دنیا
  • آموزش زبان انگلیسی (لغات تافل، GMAT و…)
  • آموزش‌های مبتنی بر تصویر، صوت و ویدیو
  • آموزش اطلاعات عمومی به‌صورت موازی
  • استفاده از شیوه‌های بصری و صوتی برای به خاطر سپردن بهتر
  • امکان به اشتراک‌گذاری نتایج آموزش
  • امکان دنبال کردن دوستان و رقابت در مسیر آموزش
  • پشتیبانی از زبان فارسی در دوره‌های آموزشی

Cons

  • نیاز به اینترنت برای استفاده از محتوای آموزشی

‌‌‌‌

دانلود از گوگل پلی

دانلود از اپ استور

دانلود از ویندوز استور

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۱ دیدگاه
  1. Avatar Nazi

    ببخشید من حافظه کش گوگل پلی رو پاک کردم …من نرم افزار ممورایز رو نصب دارم رو گوشیم اما وقتی واردش میشم یه ارور میده ک
    Sory,there was an error loading the session

    بعدم خارج میشه خودکار
    ممنون میشم راهنماییم کنید تا درستش کنم چون فکر کردم باید ب روز رسانی کنم اما بازم فایده ای نکرد ….

    1. Avatar Navid

      دقیقا این مشکل برای منم پیش اومده.
      پاکش کردم و دوباره نصبش کردو حتیclear dataهم کردم و با فیلتر شکن واردش شدم ولی بازم کار نکرد.فکر کنم پولی شده باشه

  2. Avatar Nazi

    ببخشید من شدیدا نیاز دارم به این نرم افزار قبلا باهاش کار میکردم اما الان هرچقدر سعی میکنم نمیتونم و توی گوگل پلی میگه این نرم افزار در کشور شما کار نمیکنه میشه راهنماییم کنین باید چیکار کنم؟؟؟

    1. حمیدرضا داوریان حمیدرضا داوریان

      سلام دوست عزیز. شما می‌تونید اول فیلتر شکن خودتون رو روشن کنید، بعد به لیست برنامه‌های گوشی برید و پلی استور رو پیدا کنید. تو مرحله بعد باید حافظه کش پلی استور رو پاک کنید (Clear Cache). حالا یک بار دیگه به پلی استور سر بزنید و ببینید آیا در دسترس قرار داره یا ن.

  3. Avatar کسری

    از کجا فعال کذدی نرم افزار رو؟ من دارمش ولی کار‌نمیکنه. توی گوگل‌پلی هم گشتم نوشته این برنامه در کشور شما قابل اجرا ‌‌‌‌‌نیست

    1. Avatar رضا جوادی(عاشق نی نی)

      برا من این مشکلو نداره

  4. Avatar فریدصادقی

    عرض سلام و خسته نباشید دارم یک سوالم دارم و این هست که من در این برنامه

    بسیار عالی زبان هلندی رو انتخاب کردم و سطح زبانم ۹ هست ولی من وقتی زبان

    دیگه ای رو دارم شروع میکنم دوست ندارم امتیاز زبان قبلی با امتیاز زبان فعلی جمع

    هیچ راهی نداره تا امتیازات قبلی رو حذف کنیم صفر کنیم خواهش میکنم اگر راهی

    داره اطلاع بدید ممنون

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه