پهپاد تاکسی آماده‌ی پرواز می‌شود

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
پهپاد تاکسی

در ایالت نوادا، یک پهپاد حمل کننده‌ی انسان برای پرواز آزمایشی مجوز گرفت. این اولین پهپاد در آمریکا است که می‌توانند سرنشین داشته باشد.

این پهپاد اتوماتیک ظرفیت حمل یک سرنشین را دارد و توسط شرکت چینی «ای‌هنگ» (EHang) ساخته شده است. اولین نمونه‌ی این دستگاه اوایل سال میلادی جاری در نمایشگاه CES 2016 به نمایش گذاشته شد. این شرکت امیدوار است که در اواخر امسال بتواند این پهپادها را بفروشد. کارشناسان درباره‌ی موفقیت تجاری چنین سیستمی اختلاف نظر دارند و معلوم نیست که برای عموم مردم جذابیت خواهد داشت یا خیر.

مقامان موسسه‌ی سیستم‌های اتوماتیک نوادا برای آزمایش این پهپاد مجوز داده‌اند. علاوه بر این، آنها می‌خواهند به ای‌هنگ کمک کنند تا نتایج آزمایش را به اداره‌ی هوانوردی فدرال بفرستد و این پهپاد تاییدیه‌ی دیگری بگیرد.

معلوم نیست که آیا این پهپاد در طول آزمایش مسافر حمل می‌کند یا خیر. «مارک بارکر»، مدیر توسعه‌‌ی کسب و کار این موسسه می‌گوید: «من به شخصه منتظر روزی هستم که پهپاد تاکسی جزئی از سیستم حمل و نقل نوادا شده‌اند.»

ارتفاع نمونه‌ی اولیه‌ی این پهپاد بیش از ۱.۲ متر و وزن آن ۲۰۰ کیلوگرم است و ۸ عدد پروانه دارد. این دستگاه می‌تواند یک مسافر را به مدت ۲۳ دقیقه با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت حمل کند. مسافران مقصدشان را در یک صفحه نمایش لمسی ۱۲ اینچی در مقابل صندلی وارد می‌کنند و کامپیوتر پهپاد بهترین مسیر را انتخاب می‌کند.

در صورت بروز یک موقعیت اورژانسی، مسافر نمی‌تواند کنترل این پهپاد را به دست بگیرد. اما اگر ایراد یا مشکلی پیش بیاید، این دستگاه در نزدیک‌ترین مکان ممکن فرود می‌آید.

احتمالا این پهپاد تاکسی به قیمت ۱۴۰ تا ۲۰۰ هزار پوند به فروش خواهد رفت.

E3_News

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه