ژاپن اتوبوس‌های خودران را آزمایش می‌کند

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
اتوابوس‌های خودران

«دنا» (DeNA) یک شرکت ژاپنی است که با نینتندو در زمینه‌ی گوشی‌های هوشمند همکاری می‌کند. حالا این شرکت می‌خواهد در صنعت حمل و نقل هم نقش داشته باشد. این شرکت اعلام کرده می‌خواهد در ژاپن یک سرویس حمل و نقل راه‌اندازی کند که از اتوبوس‌های خودران استفاده می‌کند. این شرکت قبلا هم از برنامه‌هایش برای تاکسی‌های خودران، اشتراک خودرو و اشتراک فضای پارک خبر داده بود. حالا جزییات مربوط به برنامه‌اش برای یک اتوبوس خودران به نام «ربات شاتل» (Robot Shuttle) را اعلام کرده است.

ربات شاتل حاصل همکاری با یک شرکت فرانسوی به نام «ایزی‌مایل» (EasyMile) است که تکنولوژی مورد نیاز و اتوبوس‌های EZ10 را فراهم می‌کند. آزمایش‌های ربات‌های شاتل از ماه بعد در نزدیکی یک فروشگاه بزرگ خارج از توکیو آغاز می‌شود. «هیروشی ناکاجیما» (Hiroshi Nakajima)، مدیر بخش اتومبیل دنا می‌گوید اگر همه‌ چیز مطابق برنامه پیش برود، می‌خواهد این سرویس را به کل مجموعه‌ی فروشگاه گسترش دهد.

اتوبوس‌های EZ10 برای ۱۲ سرنشین ظرفیت دارند. ظاهر بامزه و دوستانه‌‌ی این اتوبوس‌ها باعث می‌شود حس عجیب سوار شدن در یک اتوبوس بدون راننده را فراموش کنیم. در مراسمی که به مناسبت اعلام این خبر در توکیو برگزار شد، شرکت دنا از ویژگی‌هایی مثل دوری از مانع هیچ سخنی نگفت.

در این مرحله، سرویس ربات شاتل فقط برای جاده‌ها و فضاهای خصوصی طراحی شده. در حال حاضر، قانون ژاپن آزمایش ماشین‌های خودران را در بزرگراه‌های عمومی ممنوع کرده است.

IMG_0901.0 IMG_0880.0 IMG_0864.0

منبع: The Verge

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه