اپل از مک‌بوک پروی جدید خود رونمایی کرد

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

اپل در کنفرانس امشب بلاخره آنچه که بیشتر از همه منتظرش بودیم را معرفی کرد. مک‌بوک پروی جدید سال ۲۰۱۶. از زمانی که اپل در طراحی و ساخت مک‌بوک پرو تحولی معنادار ایجاد کرده بود زمان زیادی می‌گذشت و تنها اضافه شدن  فورس تاچ بر روی ترک‌پد اتفاق افتاده بود بنابراین خیلی‌ها منتظر تغییراتی بیشتر در طراحی و ساخت مک‌بوک پرو بودند.

حال اپل از یک مک‌بوک پرو با طراحی کاملا جدید رونمایی کرد. جنس این لپ‌تاپ در تمام نواحی فلزی است.  همانطور که همه انتظار داشتیم در این مک‌بوک پروی جدید یک صفحه‌نمایش OLED به کار رفته که اپل آن را Touch Bar نامیده است. در واقع می‌توانید به جای کلیدهای F در بالای کیبورد از این نوار استفاده کنید. این نوار با توجه به اپلیکیشن‌ها و برنامه‌هایی که اجرا می‌کنید تغییر می‌کند و امکان‌های بخصوصی را در اختیارتان قرار می‌دهد. مثلا هنگام ارسال ایمیل آیکون‌هایی برای کار با میل‌باکس در اختیارتان قرار می‌دهد و هنگام فرستادن پیام می‌توانید از این نوار لمسی ایموجی ارسال کنید. این نوار حتی دکمه Esc هم دارد.

در سمت راست Touch Bar، حسگر اثرانگشت Touch IDرا داریم. این حسگر نسل دوم Touch ID است و با پوشش شیشه‌ای یاقوت کبود که بسیار هم مقاوم است محافظت می‌شود. این مک‌بوک پرو سبک‌ترین و باریک‌ترین مک‌بوک پرویی است که اپل تا به حال تولید کرده است. محصول جدید شرکت اپل در رنگ‌های خاکستری و نقره‌ای به بازار عرضه خواهند شد. وزن مدل ۱۳ اینچی تقریبا ۱۳۶۰ گرم وزن دارد و ضخامتش ۱۴.۹ میلی‌متر است. ترک‌پد فورس‌تاچ هم تقریبا ۲ برابر شده است.

نمایشگر جدید مک‌بوک پرو ۶۷ درصد روشن‌تر از مدل‌های قبلی است و ۶۷ درصد هم نسبت کنتراست بهتر دارد. در عین حال قادر است ۲۵ درصد رنگ‌های بیشتر نسبت به گذشته نشان دهد. شرکت اپل می‌گوید با وجود همه این تحولات این دستگاه نسبت به قبل باتری کمتری مصرف می‌کند. اما نگاهی هم بیاندازیم به مشخصات مک‌بوک پروی جدید. مدل ۱۵ اینچی مک‌بوک پرو یک تراشه چهارهسته‌ای Core i7 اینتل دارد. یک کارت گرافیکی ATI Radeon Pro با چهار گیگ RAM و ۲ ترابایت حافظه SDD با ۵۰ درصد سرعت بیشتر دارد.

اپل می‌گوید مدل ۱۵ اینچی اسپیکرهایی با صدای بلندتر و رنج دینامیکی ۲ برابر دارد. در مدل‌های ۱۳ اینچی از تراشه‌های Core i5 استفاده شده و پردازنده‌های گرافیکی Intel Iris Pro دارد. این مدل هم مثل مک‌بوک ۱۵ اینچی، از حافظه‌های سریع‌تر نسبت به مدل‌های قبلی برخوردار است.

هر دوی این دستگاه‌ها (مدل‌های ۱۳ و ۱۵ اینچی)، درگاه‌های Thunderbolt 3 USB-C دارند که از هر کدامشان هم می‌توانید برای شارژ کردن لپ‌تاپ استفاده کنید. این لپ‌تاپ‌ها جک ۳.۵ میلی‌متری هم دارند اما پورت دیگر یا جای دیگری برای کارت SD ندارند. اپل می‌گوید از پورت‌های USB-C می‌توانید به جای بسیاری از پورت‌های دیگر مثل HDMI، Display Port، VGA و غیره استفاده کنید. نهایتا این هم مشخص شده که مک‌بوک‌ پروی جدید آداپتور MagSafe ندارد.

علاوه بر دو مدل ۱۳ اینچی و ۱۵ اینچی یک مدل ۱۳ اینچی هم معرفی شده که تنها تفاوتش با مدل ۱۳ اینچی دیگر این است که Touch Bar ندارد. این مدل قرار است جایگزین مک‌بوک ایر شود بنابراین دیگر مک‌بوک ایر به شکل جداگانه معرفی نخواهد شد. این را هم اضافه کنیم که گفته شده برای هر دوی مدل‌ها باتری حدود ۱۰ ساعت کار می‌کند.

نهایتا برویم سراغ قیمت‌ها، مدل ۱۳ اینچی بدون Touch Bar قیمتی معادل ۱۴۹۹ دلار، مدل ۱۳ اینچی با Touch Bar قیمت ۱۷۹۹ دلاری و مدل ۱۵ اینچی با Touch Bar قیمتی معادل ۲۳۹۹ دلار دارد.

‌در ادامه می‌توانید جدیدترین ویدیوهایی که درباره مک‌بوک پروی جدید منتشر شده است را ببینید:

‌‌

منبع: The Verge

 

telegram_ad2_1

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۷ دیدگاه
  1. Avatar عطا

    بسیار عالی و کاملا حرفه ای .

  2. Avatar مهران

    واقعا نظراتی که این دوستان ویندوزى و مایکروسافتی میدن عجیب و خنده داره . آخه برادراى من شما که تا حالا با مک کار نکردین از روى چه حساب و کتابی این حرفهارو میزنین. اگه سخت افزار مک نصف پی سی یا سرفیس هم باشه بازهم کیفیت ، سرعت و قدرتش بالاتره. ویندوز که واقعا حال به هم زنه در مقایسه با مکینتاش. یه سرچ کوچیک بکنید میفهمید که تمام افراد حرفه اى از مک استفاده میکنن.من خودم طراح گرافیک هستم و با سنگینترین نرم افزارها مثل مایا ، اتوکد ، فتوشاپ و … کار میکنم، حتی تجربه کاریم با ویندوز بیشتر از مک هست . اگه بخام تجربه شخصی خودم رو در مورد مک و پی سی بگم . مک رو همانند بنز و پی سی رو همانند پراید توصیف میکنم. مایکروسافت تازه راهی که استیو جابز بیست و پنج سال پیش شروع کرد رو داره طی میکنه. خلاصه کلام هرکسی که با اکوسیستم اپل کار کرده باشه هیچ وقت سراغ مایکروسافت نمیره. البته به غیر از گیمرها و عوام مردم که نیاز و اطلاعی از این موضوعات ندارن. با تشکر

  3. Avatar علیرضا

    با اینکه عاشق مایکروسافت هستم . ولی تعصب ندارم . عاشق این شدم عجب قابلیت های خوب و به جایی براش اضافه کرده .

  4. Avatar Next is Now

    قیمت های کذایی برای محصولاتی که مشابهش در بازار فراوونه

  5. Avatar Soheil

    قیمتش هنوز اعلام نشده ؟

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه