نصب پنل‌های خورشیدی روی کل جاده‌های ایالت متحده

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
پنل‌های خورشیدی

«سولار رودوی» (Solar Roadway) یک شرکت آمریکایی است که می‌خواهد در یک اقدام بزرگ و بلندپروازانه تمام جاده‌های این کشور را با پنل‌های خورشیدی بپوشاند. حالا این شرکت می‌خواهد این پنل‌های خورشیدی را به طور علنی آزمایش کند. قرار است راسته‌ای از یک پیاده‌روی خورشیدی روی جاده‌ی «روت ۶۶» (Route 66) آمریکا نصب شود. این جاده یکی از اولین بزرگراه‌های آمریکا است و با عنوان‌های خیابان اصلی آمریکا و جاده‌ی مادر هم شناخته می‌شود.

پنل‌های خورشیدی سولار رودوی شش ضلعی بوده و به چراغ LED مجهز هستند، از این پنل‌ها برای تولید انرژی الکتریکی استفاده می‌شود. همچنین احتمالا بودجه‌ی پروژه‌های آینده را هم تامین می‌کنند.

«تام بلر»، مهندسی از سازمان حمل و نقل میزوری می‌گوید: «جاده‌های خورشیدی خوشبختانه می‌توانند منابع درآمد جدیدی ایجاد کنند. اگر این ایده تحقق بخشد، این جاده‌ها می‌توانند هزینه‌ی ساخت‌شان را فراهم کنند.» این پنل‌های خورشیدی در ابتدا روی پیاده‌روی منتهی به توقفگاه استراحت آزمایش می‌شود.

Parking_lot_west

جولی و اسکات بروسا و نمونه اولیه پنل خورشیدی روی پارکینگ آنها

شرکت سولار رودوی توسط زوجی به نام‌های «جولی و اسکات بروسا» بنیان‌گذاری شده. آنها می‌گویند پروژه‌ی آنها می‌تواند سه برابر انرژی مورد نیاز آمریکا را تولید کند. همچنین آنها ادعا کرده‌اند که این پنل‌های خورشیدی شش ضلعی می‌توانند آب به جا مانده از باد و بوران را تصفیه کنند، کابل‌های برق بالای زمین را جایگزین کنند، برف را ذوب کنند و حتی می‌توانند با نور چراغ به رانندگان هشدار دهند. این شرکت در سال ۲۰۱۴، بیش از ۲.۲۵ میلیون دلار کمک مالی جمع‌آوری کرد.

اما همیشه موانعی بر سر راه این پروژه قرار دارد که بزرگ‌ترین آنها، هزینه‌ی آن است. طبق برآوردها، هزینه پوشاندن کل جاده‌های این کشور با پنل خورشیدی بیش از ۵۶ تریلیون دلار است. حتی اگر مشکل هزینه‌ی اولیه حل شود، باید به مسئله‌ی مراقبت و نگه‌داری آن رسیدگی شود.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar رامین

    بیشتر شبیه فیلمه تا واقعیت :)) اصن چرا توی جاده ها!!؟ آمریکا که پر بیابون و جاهای بی استفادست ، خب اونجاهارو پنل خورشیدی بزنن برقشو تو کشور وتو جاده ها استفاده کنن . واقعا چرا تو جاده ؟!!!

  2. Avatar مرتضی

    مشکل اساسی هزینه نیست. مشکل اینه که این صفحات باید با شیشه ساخته بشن و روی شیشه چطور می شه ترمز کرد؟

  3. Avatar پیمان

    ایده بسیار جالبیه
    در مورد مشکلات پروژه باید اینو هم مد نظر قرار بدین که این مرور به تدریج گسترش پیدا میکنه و همون اول ۵۶ ترلیون دلار نمیخواد
    و اینکه هزینه نگهداری این ۶ ضلعی ها از هزینه نگهداری دکل برق کابل های هوایی و برف روبی پیاده روها چراغ های راهنمایی و رانندگی کمتر خواهد شد

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه