نقش پررنگ گلکسی S7 در سوددهی سامسونگ

۱۳ مرداد ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در روزهای گذشته بحث درباره گزارش‌های مالی شرکت‌های تکنولوژیک داغ بوده است. وضعیت نامطلوب اپل و شرایط مساعد فیسبوک نمونه‌هایی از نتایج حاصل شده از این گزارش‌های مالی بوده‌اند. حال گزارش مالی شرکت سامسونگ هم منتشر شده. شاخص‌های مالی این شرکت تا حدی بهتر از پیش‌بینی‌ها بوده‌اند. سامسونگ از مجموعه درآمد ۴۳.۸ میلیارد دلاری خود حدود ۵.۵۸ میلیارد دلار سود‌دهی داشته که نشان دهنده افزایش ۱۲ درصدی سود و افزایش ۶ درصدی درآمد این شرکت نسبت به سال گذشته است.

طبق آنچه شرکت سامسونگ اعلام کرده دلیل اصلی رشد سود این شرکت عرضه زودهنگام و فروش موفق گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge بوده است. افزایش فروش پنل‌های OLED و عملکرد بهتر در بخش نیمه‌رساناها از دلایل دیگر بهبود وضعیت مالی این شرکت عنوان شده‌اند.

sam-2

با این حال دلایل عنوان شده برای تبیین سوددهی این شرکت برخی از مشکلات بالقوه سامسونگ را هم نشان می‌دهند. موضوع این است که عرضه زودهنگام گلکسی S7 نقش بسیار پررنگی در سود‌دهی سامسونگ داشته؛ در واقع بخش موبایل سامسونگ نسبت به سال گذشته ۴۲ درصد سود عملیاتی بیشتری برای این شرکت ایجاد کرده است. سال گذشته گلکسی S6 تا ماه آوریل (اواسط فروردین) به بازار عرضه نشد. این موضوع دقیقا به این معنا است که مقایسه سود نسبت به سال گذشته در شرایطی انجام می‌شود که سامسونگ در این فصل مالی پرچم‌دار خود را عرضه کرده اما در فصل قبلی مالی مورد مقایسه پرچم‌داری نداشته است. حال سوال اصلی اینجاست که با توجه به پیش‌بینی خود شرکت سامسونگ درباره روند کاهشی تقاضا در سال آینده آیا این شرکت قادر است روند فعلی را حفظ کند؟



منبع: The Verge ،Engadget
  کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar علی جوادی

    ارباب بی چون و چرای صنعت موبایل سازی سامسونگ هست و بس

    1. Avatar مرتضی

      ” مقایسه سود نسبت به سال گذشته در شرایطی انجام می‌شود که سامسونگ در این فصل مالی پرچم‌دار خود را عرضه کرده اما در فصل قبلی مالی مورد مقایسه پرچم‌داری نداشته است”

  2. Avatar محسن

    قطعا همین طور خواهد بود.و مرسی مقاله بسیار خوبتون.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه