آیا فیات کرایسلر به سرنوشت فولکس واگن دچار می‌شود؟

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

چند روز پیش بود که «آژانس محافظت از محیط زیست» ایالات متحده یا همان Environment Protection Agency شرکت «فیات کرایسلر» را به تقلب در آزمایش‌های انتشار آلاینده‌ها، محکوم کرد. این طور که به نظر می‌رسد، این اتفاق واقعا افتاده است. سازمان قضایی ایالات متحده مشغول بررسی شرکت فیات کرایسلر است و این کمپانی، نرم‌افزاری را که از آن برای تقلب استفاده شده است را برای بازبینی، ارایه نمی‌دهد.

سخنگوی شرکت فیات کرایسلر اعلام کرده است که می‌خواهند با مسوولان همکاری کنند و این مشکل پیش‌آمده را به خوبی حل کنند.

سازمان EPA در اوایل هفته‌ی جاری، طبق نامه‌ای به شرکت فیات کرایسلر گفت که نرم‌افزارها آن‌ها ظاهرا مشخصه‌هایی که قانون هوای پاک تنظیم کرده است را زیر پا می‌گذارد. سازمان EPA به فیات کرایسلر گفته بود که بیاید و بی‌گناهی خودش را ثابت کند.

سخنگوی شرکت فیات کرایسلر اعلام کرده است که می‌خواهند با مسوولان همکاری کنند و این مشکل پیش‌آمده را به خوبی حل کنند. در بیانیه‌ای این شرکت آمده است که آن‌ها از هشدار سازمان EPA ناراحت شده‌اند و می‌خواهند ثابت کنند که تکنیک‌های کنترل آلاینده‌ها در خودروهای آن‌ها، هیچ مشکلی ندارد و تقلبی صورت نگرفته است.

اتهاماتی که به شرکت فیات کرایسلر وارد شده و وضعیت فعلی این شرکت، بی‌شباهت به قضیه‌ی فولکس واگن نیست. قصه‌ی شرکت فولکس واگن با دستگیری یکی از مسوولان این شرکت از سوی FBI در هفته‌ی جاری، باز هم دوباره قوت گرفته است. فولکس واگن باید ۴.۳ میلیارد دلار جریمه پرداخت کند.

طبق خبری که بلومبرگ منتشر کرده، تکنولوژی کنترل آلاینده‌های خودروهای فیات کرایسلر را شرکت آلمانی بوش ساخته است؛ این شرکت همان نرم‌افزاری را ساخته که در خودروهای فولکس واگن استفاده شده بود.

منبع: The Vergea

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه