ماجرای هک‌شدن سه میلیون گوشی اندرویدی

۲۹ آبان ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

براساس یک گزارش جدید حدودا سه میلیون گوشی هوشمند اندرویدی در معرض خطر حمله هکرها قرار گرفته‌اند. این گوشی‌ها از نظر پراکندگی جغرافیایی در نقاط مختلفی قرار دارند اما در درجه اول بیشترین تعداد آن‌ها در ایالات متحده آمریکا قرار گرفته‌اند. شیوه هک شدن گوشی‌ها به این شکل است که اطلاعات دستگاه‌ها را جمع‌آوری می‌کند و به یک سرور در چین می‌فرستد.

ظاهرا شرکتی به نام BitSight Technologies که در حوزه امنیت سایبری فعال است این مشکل را کشف کرده است. براساس ادعای این شرکت حدودا سه میلیون گوشی در معرض خطر سرقت اطلاعات قرار دارند.

ظاهرا اطلاعات کاربران از طریق یک نرم‌افزار خاص که به شرکت چینی Shanghai Adups تعلق دارد به سرقت رفته است. سرورهای خاصی در چین اطلاعات گوشی‌ها شامل برخی متن‌ها، تماس‌ها و داده‌های مربوط به موقعیت جغرافیایی را به سرقت برده‌اند.

تولیدکننده‌های گوشی‌های هوشمند چینی مانند هوآوی، ZTE و BLU به عنوان شرکت‌هایی مطرح شده‌اند که نرم‌افزار چینی مورد بحث را بر روی گوشی‌های‌شان نصب کرده‌ بودند. این شرکت‌ها به شکل رسمی در این زمینه اظهارنظر کرده‌اند. ZTE گفته هیچ‌کدام از گوشی‌هایش چنین نرم‌افزاری نداشته و هوآوی هم گفته با شرکت مورد بحث، هیچ وقت هیچ نوع تعاملی نداشته است. ظاهرا دستگاه‌های هک شده به حوزه‌های مختلفی از جمله سیستم‌های دولتی و بانکی متصل بوده‌اند.

احتمالا در روزهای آینده اطلاعات بیشتری از این واقعه منتشر خواهد شد تا ابعاد ماجرا بهتر از قبل روشن شود.

منبع: PhoneArena

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۹ دیدگاه
  1. Avatar محمد حسن

    تمام تبلت ها و گوشی های شناخته شده و نا شناخته چینی خطرناککهستند همه آنها می توانند حاوی نرم افزار مخرب و جاسوس افزار باشند

    هیچ وقت گوشی چینی نخرید

    یک گوشی چینی خوب گوشی شکسته است

    این ضرب المثل ۲۰۱۶ هست

    شاید اپل و سامی هم از کاربران جاسوسی کنند ولی چینی ها خیلی تابلو ترن و همه چیزو به سرقت میبرن چون تازه کار هم هستن ذوق مرگ شدن و روی همه گوشی هاشون این را نصب میکنند

  2. Avatar علی

    رقابت بین اندروید و ای او اس در حقیقت رقابت بین پرچمداران سامسونگ و اپل هست گوشی های دیگه و برند های دیگه رو وارد این قضیه نکنید و به نظرمن فقط سامسونگ میتونه با اپل رقابت کنه اون هم با اندروید نه با تایزن پس این یه شکست برای اندروید نیست که چهار تا شرکت چینی امنیت اندروید خوشون رو به خطر انداختن.منم موافقم که الان دیگه از نظر امنیت و پایداری اندروید فرقی با ای او اس نداره البته اگه بهتر نباشه.

  3. Avatar محسن

    اندروید سیستم عاملی هستش که دست کاربران خودش رو باز تر گزاشته تا با انتخابات خودشون گوشیشون رو اداره کنن. اما این به این معنا نیستش که اندروید از نظر امنیت ضعیف عمل کرده اونم با وجود شرکت بزرگی مثل گوگل. اندروید در عین حال میتونه سیستم عامل فوقالعاده امنیتی باشه اگر تنضیماتش رو تغییر بدید. زمانی که برنامه ای رو روی موبایل اندرویدی تون نصب میکنید ، سیستم بهتون مجوز های مورد نیاز دسترسی اون برنامه رو نشون میده. پس در نهایت این به خود کاربر بستگی داره که گوشیشو در دسترس هکر ها قرار بده یا نده. چندین و چند بار به کاربران هشدار داده شده که به محوز ها توجه داشته باشن اما بعضی از کاربران توجی نمیکنن.

  4. Avatar علی

    قابل توجه دوستانی که به امنیت اندروید اشاره می کنند:گوگل توی این سیستم عامل همه چیز را به ما گوش زد می کند ولی اگر کسی نخوانده آن ها را تایید کند مشکل خودشه نه اندروید.متاسفانه خیلی از اینایی که دارند اندروید استفاده می کنند سواد استفاده از آن را ندارند و اسم اندروید را خراب می کنند.به جرات می تونم بگم اندروید ۶ با ios برابری می کند از لحاظ سرعت و امنیت و هیچ مشکلی نداره.

  5. Avatar علي

    اندرویدیها اگه دیدید غریبه ای بهتون زنگ زد یا اکانت بازی هاتون دیگه دستتون نیست زیاد خودتون رو اذیت نکنید تقصیر خودتونه

  6. Avatar .

    برام جالبه که چرا هیچوقت اسم و مشخصات دقیق اون نرم افزار جاسوسی رو نمیگن تا مردم هم تکلیف خودشون رو بدونن. اگه راست میگن شفاف سازی کنن تا اگه ما هم این برنامه رو داریم زودتر پاکش کنیم.

  7. Avatar سام

    متاسفانه اندروید سیتم عامل بسیار ضعیفی از نظر امنیت هست و با محدودیتهای بسیار استفاده ان را مسدود می کند.
    امیدواریم شرکتی مثل سامسونگ به سیستم عامل بومی خود جهت گسترش بیشتر ان روی بیاورد و این سیستم ضعیف رو رها سازد.

    1. Avatar Unknown

      اندروید ضعیف نیست.وقتی داری نرم افزار نصب میکنی بهت پیغام میده که “من فلان دسترسی رو لازم دارم تا نصب بشم” بعد شما این دسترسی رو بهش میدی اون موقع دیگه اون نرم افزار فایل هاتون و تماسهاتون و … رو دسترسی داره.تا شما دسترسی رو ندید نمیتونه کاری انجام بده.

    2. Avatar رضا

      دوست عزیز متن رو دوباره بخون “تولیدکننده‌های گوشی‌های هوشمند چینی مانند هوآوی، ZTE و BLU به عنوان شرکت‌هایی مطرح شده‌اند که نرم‌افزار چینی مورد بحث را بر روی گوشی‌های‌شان نصب کرده‌ بودند” , این مشکل به علت دادن دسترسی به یک نرم افزار مخرب بوده و هیچ ربطی به ضعف سیستم عامل نداره, تمامی سرورهای دنیا به علت امنیت بالا و سرعت بسیار خوب روی سیستم عامل لینوکس هستند و اندروید هم یک توسعه لینوکس هست اما زمانی که دسترسی بیجا به نرم افزاری داده بشه اون نرم افزار میتونه سوءاستفاده کنه. و این هم به عهده کاربر هست که به چه نرم افزاری دسترسی بده به چه نرم افزاری دسترسی نده.حالا شرکتی مثل هواوی رو یه سری از گوشیهاش نرم افزاری نصب کرده که اطلاعات رو به جای دیگه ای میفرستاده, این ضعف سیستم عامل نیست ضعف هواوی هست.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه