بلک‌بری رسما با ساخت گوشی خداحافظی کرد

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در پی مشکلات فراوان، شرکت بلک‌بری خبر از توقف ساخت گوشی هوشمند داده است. این شرکت، قرار است از این پس فقط روی نرم‌افزارهای خود و محصولات امنیتی‌اش تمرکز کند.

آخرین گوشی ساخته شده از سوی بلک‌بری، Priv بود.

البته بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که این اتفاق، پایان گوشی‌ها و برند بلک‌بری را رقم نخواهد زد. قرار است بلک‌بری به شرکت‌های مختلف اجازه دهد تا با اسم این برند، گوشی تولید کنند. مثل گوشی جدید این شرکت، DTEK50 که در اصل یک گوشی آلکاتل idol 4 بود که اسم بلک‌بری روی‌اش خورده بود.

BlackBerryDTEK50

«جان چن» (John Chen)، مدیرعامل شرکت بلک‌بری، در بیانیه‌ای گفته است: “شرکت ما می‌خواهد ساخت داخلی سخت‌افزار را کاملا متوقف کند و آن را به همکاران‌اش بسپارد. پایه‌ی اقتصادی قدرتمندی داریم و تمرکز روی نرم‌افزار، استراتژی‌ای است که پاسخ داده.”

طبق اطلاعاتی که موسسه‌ی آماری Gartner منتشر کرده، شرکت بلک‌بری فقط ۰.۱ بازار موبایل را در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی در اختیار داشت و حدودا ۴۰۰ هزار دستگاه گوشی فروخته بود. آخرین گوشی ساخته شده از سوی بلک‌بری، Priv بود. این گوشی، اولین گوشی بلک‌بری است که از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کند.

مدیرعامل بلک‌بری گفته بود که برای ماندن در بازار سخت‌افزار، باید سالیانه ۵ میلیون گوشی بفروشند. این هدف کمی بعد به ۳ میلیون تغییر کرد، اما حتی این رقم هم تحقق نیافت.

منبع: The Verge

 

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. Mehdi

    بهترین کار ممکن رو کرد . من بلک بری پاسپورت رو گرفتم و واقعا نا امید شدم … برای دانلود یه برنامه ساده کلی اذیت کرد . بهتر که دیگه گوشی نمیزنه

  2. محمدعلی

    تصمیم عاقلانه ای بود
    در بین رقبا،جایگاهی نمیتونست کسب کنه

  3. حسن

    خوبشد نخریدم

  4. علی اکبر

    پس بلک بری هم رفت تو موزه

  5. Alireza.A

    حیف, یکی از بهترین شرکت های تولیدکننده اسمارت فون به این روز افتاد. باید نشست و گریه کرد. مردم به جای خرید جنس با کیفیت از یک همچین شرکت های بزرگی دارن پول خرج جنس چینی می کنن!!! اونم از وضع موتورولا, فردا هم خبر خداحافظی موتورولا رو می خونیم.

  6. فرخ کاردان

    متاسف شدم واقعا! 🙁

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه