کفشی از آینده؛ محصول جدید نایکی بزودی از راه می‌رسد

۶ شهریور ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

شرکت «نایکی» (Nike) سرانجام تاریخ عرضه‌ی کشفی که به صورت خودکار بندهایش را می‌بندد را اعلام کرد. این کفش HyperAdapt نام دارد و با الگوبرداری از کفشی که در فیلم «بازکشت به آینده ۲» نشان داده شد ساخته شده، در تاریخ ۸ آذر ماه راهی بازار می‌شود.

کفش جدید نایکی از ۸ آذر ماه راهی بازار می‌شود.

کفش جدید نایکی برای علاقه‌مندان به مجموعه فیلم‌های بازگشت به آینده و تکنولوژی‌های عجیبی که در آن نشاده شد، هیجان انگیز خواهد. اکنون یکی دیگر از ایده‌های این فیلم به حقیقت تبدیل شده و تا چند ماه دیگر می‌توانید کفشی را بپوشید که به شکل خودکار بندهایش را می‌بندد. البته عرضه‌ی این کفش به شکل محدود در برخی فروشگاه‌های نایکی در کشور آمریکا خواهد بود. به احتمال زیاد قیمت گرانی هم خواهد داشت؛ چرا که هزینه تولید آن بسیار بالا بوده است.

هر کفش از سیستم سیم کشی داخلی تشکیل شده‌اند و از سنسورهای تشخیص فشار هم بهره می‌برند. زمانی که کفش را می‌پوشید، سیستم سیم‌ها با الگرویتم خاصی که سنسورهای فشار دارند، بندها را سفت می‌کند. حتی یک دکمه هم روی آن قرار گرفته که می‌توانید میزان سفتی بندها را هم تغییر دهید.

یکسری چراغ LED هم روی آن قرار گرفته که ظاهر این کفش را بسیار زیبا کرده‌اند. البته این LEDها میزان شارژ باتری این کفش را هم نشان می‌ًدهند. مدت زمان شارژ کردن این کفش‌ها سه ساعت طول می‌کشد و بار هر بار شارژ هم می‌توان تا دو هفته از آن‌ها استفاده کرد.

در ادامه می‌توانید ویدیوی معرفی این کفش جدید نایکی را مشاهده کنید:

منبع: Ubergizmo

‌‌‌‌‌

telegram_ad2_1

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar mhmdamin

    سلام من این کتونی رو از کجا میتونم بخرم؟

  2. Avatar محمد

    قاعدتا هدف از تولید این کفش ها کمک به افراد ناتوان و بیمار هست
    البته چند سال دیگه با کاهش قیمتش مورد توجه عموم هم قرار میگیره و یک قدم کوچیک دیگه به اون آرمان شهر (!) که تو انیمیشن WALL.E به تصویر کشیده شده بود نزدیک میشیم 😀

    1. Avatar فرزان

      دلیل اصلی تولید این کفش ورزشکارها (به خصوص بسکتبالیست‌ها) بوده.

  3. Avatar reza ch

    خوبه دیگه خخخخ بعد آدم فکر میکنه آدم فضایا اومدن دارن تو خیابون راه میرن 🙂

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه