معرفی دوربین بدون آینه دیجیتال فوجی فیلم مدل X-T10

۱۳ شهریور ۱۳۹۸

دوربین دیجیتال «فوجی فیلم» (Fujifilm) مدل «X-T10» از مدل‌های بدون آینه (Mirrorless) این کمپانی است. این دسته از دوربین‌ها به دلیل حذف آینه از ساختار داخلی‌شان، حجم بسیار کمتری نسبت به دوربین‌های DSLR دارند.

X-T10 از محصولات بی‌نظیر این دسته است. وزن این دوربین که بدون لنز ارائه می‌شود، ۳۸۱ گرم است. البته می‌توانید لنزهایی که مخصوص این دوربین طراحی شده‌اند را تهیه و استفاده کنید. روی بدنه روکشی از چرم قرار گرفته است که باعث می‌شود اصطکاک مناسبی با دست ایجاد شود و بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید. حسگر خوش‌ساخت از نوع CMOS است که با ابعاد (APS-C) طراحی شده است. دقت این حسگر ۱۶.۷ و دقت مؤثرش ۱۶.۳ مگاپیکسل است. عکس‌ها حداکثر با رزولوشن ۳۲۴۶ × ۳۲۴۶ ثبت می‌شود که وضوح بسیار خوبی دارند. نسبت ابعاد عکس‌هایی که در آن ثبت می‌شوند، ۱۶:۹ است و ابعاد عکس‌های رایج را دارند. فرمت غیرفشرده‌ی آن RAW است و می‌توانید عکس‌هایی بسیار حجیم و باکیفیت را ذخیره کند تا بتوانید آن‌ها را در ابعادی بزرگ چاپ کنید.

این دوربین علاوه‌بر عکاسی، قابلیت فیلم‌برداری هم دارد. فیلم‌ها با کیفیت Full HD ذخیره می‌شوند. برای توضیح در رابطه با عکس‌برداری این دوربین باید گفت که حداکثر سرعت شاتر در آن ۳۲۰۰۰/۱ ثانیه و حداقل سرعت آن ۳۰ ثانیه است که می‌توانید آن را بنا به موقعیت و نور تنظیم کنید. ISO بین ۱۰۰ تا ۵۱۲۰۰ تعبیه شده است. همچنین برای عکاسی سوژه‌های متحرک می‌توانید از قابلیت عکاسی پیاپی آن استفاده کنید. این قابلیت بین ۳ تا ۸ فریم بر ثانیه برای این دوربین در نظر گرفته شده است. فلاش این دوربین از نوع Pop-Up است و در صورت نیاز می‌توانید از آن استفاده کنید. به لطف صفحه‌نمایش LCD 3 اینچی آن، عکاسی به صورت Live View ممکن شده است. تصاویر با کیفیت و وضوح بسیار خوبی و با دفت ۹۲۰۰۰ نقطه به نمایش در می‌آیند.

به لطف خروجی HDMI، می‌توانید فایل‌های ذخیره‌شده در این دوربین را با کیفیت HD یا Full HD روی تلویزیون، لپ‌تاپ یا هر نمایشگری که مجهز به پورت HDMI باشد، منتقل کنید. همچنین برای انتقال فایل‌ها به کامپیوتر و اضافه‌کردنشان به آرشیو، می‌توانید از خروجی USB استفاده کنید. البته می‌توانید از اتصال بی‌سیم Wi-Fi هم استفاده کنید و تصاویر را به موبایل، کامپیوتر یا لپ‌تاپ استفاده کنید. به لطف قابلیت PictBridge هم می‌توانید عکس‌ها را مستقیما به پرینترهایی با همین قابلیت منتقل و چاپ کنید. کارت‌حافظه‌های قابل‌اتصال به این دوربین SD – SDHC – SDXC هستند. باتری آن از نوع یون‌لیتیوم است و دوام خوبی دارد. به همراه این دوربین لوازم‌جانبی ضروری‌اش ارائه می‌شود.

خرید محصول از دیجی‌کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه